In september 2025 hebben GroenLinks en PvdA gevraagd naar lokale hitteplannen. In de beantwoording (2 september 2025) werd aangegeven dat de gemeente een lokaal hitteplan gaat opstellen. Ook om bijvoorbeeld de meest kwetsbare inwoners te beschermen (ouderen, kinderen en dak-en thuislozen). Komende week loopt de temperatuur op tot meer dan 37 graden.
Vraag
Wat is de actuele stand van zaken met het hitteprotocol? Wanneer treedt het in werking? Hoe zijn partners zoals Moveo hierbij betrokken?